ett slag för sej..

Gårdagen var ett slag för sej...
* vaknade vid 10 ...
* drack lite kaffe...
* 10.30 gick jag ut å rökte .. missade ett samtal..
* 10.44 ringde det igen ..
* det var min kära mor ..
* det lät ungefär så här..

- Hej lilla gumman, jag är lessen men jag har haft ett kramanfall (epilepsianfall) och nu är jag på akut avd på borlänge sjukhus. -

Det enda hon kom ihåg då var att hon hade 4 ungar och hem nummret.

Ringer Storebror (den enda utav dem som inte jobbar natt) men han var i örebro på väg bort till norrköping lr nått åt det hållet iaf haha 
När jag pratar med honom kommer jag på att min älskade mor börjar bli gammal och jag blir orolig och bryter ihop.. 
vi kom på att "pappa" har ju pension och troligtvis är hemma så när jag får tag på honom är jag mer förbannad på mamma så jag muttrar och svär och berättar hela historian för Gullie (pappas fruga) och hon skickar "pappa" på stört.. 
under tiden jag väntar på att Håkan ska komma och hämta mej för att åka te sjukan för att plocka upp mamsen . ringer jag runt till mina andra bröder för att berätta läget .. 

Envisa tanter är det värsta jag vet .. nu jävla ska tanten käka medicin vare sej hon vill lr inte!!! haha 
Fan man blir ju orolig när man får veta att hon bara har kollapst så där på coop :( 
Det kunde lika gärna ha vart i bilen .. 

Älskar min mamma mest av allt (förutom Jojje då) ;-) men nu har hon inget att säga till om längre haha inte när det gäller det där iaf ... 

får hem henne och hon deckar på soffan .. sover hela eftermiddagen... jag drar iväg te sågmyra .. (2jeans rikare) 
sen hem för att mellan storebror skulle komma på besök... 
Mats (storebror) ramlar in runt 18.30 slänger i han å mamsen lite mat .. jag å mats gnäller å tjatar på mamma så hon stänger av öronen och går å lägger sej igen  ... TANT!!! hahahahahahaha

Hon verkar repa sej bra .. hon har inte tuggat sönder tungan men hon har träningsvärk i bena å har troligtvis slagit i sej i rumpen å ena axeln .. 

Timmarna går ... jag deckar till på soffan .. sen vaknar jag utav att mamma skakar om mej .. 
*det är nån som knackar på dörren ... säger hon 
skit trött stapplar jag upp .. ser en bekant bil utanför .. öppnar å där stor Mats (min bror) i spöregnet å ser allmänt förtvivlad ut .. han behövde visst nånstans att sova på .. 
så jag bäddar soffan åt honom .

Min älskade storebror .. det behöver du aldrig fråga om .. det är bara att komma .. du är alltid välkommen!!!!! 


Mitt liv .. min fam känns som att allt är på väg åt helvete ... hur fan ska jag kunna hålla ihop den??? 



... gårdagen var ett slag för sej ...  






 


Kommentarer
Postat av: Mariah

Hälsa Kerstin från mig, fy vilken hemsk upplevelse! Både för henne och för dig :-(

Hoppas hon mår bättre, och klarar sig undan fler såna där eskapader!



Kram på dig gumman!

2009-10-09 @ 09:18:09
URL: http://nosce-te.blogspot.com/
Postat av: Fia

Mjo det finns ju roligare saker att pyssla med än att oroa sej för mamsen haha

hon mår bättre nu iaf och hon hälsar tebax =)

Hoppas allt e bra med er??



Kramar

2009-10-12 @ 16:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0