Vixen





Jobbiga dagar ...

I lördags natt vid 01.00 på natten fick min lilla misse Vixen
värkar, det var som väntat eftersom hon lyckades rymma i sommras
(hoppade från andra våningen och var borta i 3nätter,
men det är en annan historia!)



Så nu ca 3månader senare .. sätter hon i gång med sitt värkarbete...
Eftersom jag jobbade natt istortsett hela den veckan fick
Mamsen rycka in som barn/kattmorska på sin semester =)


Jag kom hem ca 7.30 på söndag morgon och Vixen ligger fortf i värkar men det har inte komit nått än... :S
Min lilla Bäbis ser helt livrädd ut
(kom i håg att hon är bara strax över 1år själv)
Kelar med henne en stund innan jag kryper till kojs
(eftersom jag ska ut och jobba natt igen)
men jag vet ju att Mamsen fixar det där ..
hon har ju vart med på ett X antal kattförlossningar
(sen så jobbar hon ju på förlossningen i falun när hon inte har semester).

Vid 16.00 tiden väcker Jeordie mej .. *lycka* fan vad jag har saknat min lilla plutt!!! <3
Tittar till Vixen.. har FORTFARNADE inte hänt nått ..
Nu börjar jag bli orolig..
sitter inne med henne en stund och hon försöker tröttsamt krysta,
tillslut får hon ut en liten liten bäss .. men den är död.. :(
Blodet bara rinner ur henne .. jag vill ringa veterinären men
min mamma säger att det är lungt och att vi borde avvakta ..

*känns inte riktigt bra*

Men men eftersom Mamsen är mer van än mej så lyssnar jag på henne..
efter ett tag får fram en liten till .. å den lever :D *yeeey*
en tok söt pytteliten skrikhals som har samma täckning som kor brukar ha
hahaha

Nu börjar det kännas bättre ...
Vixen lugnar ner sej lite .. tvättar rent å allt sånt där.. *pust*
nu kan jag andas igen..
Mamma lovar att hålla mej underrättad om vad som händer under natten ...


(((När jag kommer till jobbet får jag mej en chock till..
en av mina damer jag har hand om är det nästintill vak på..
WHAT!!??? Hon mådde hur bra som helst när jag gick hem på morgonen ..
sen har det bara rasat uför :(
Jag hoppas verkligen att hon repar sej..
det där är en dam jag kommer att ta hårt på om hon försvinner... ))))


Under natten berättar mamma att Vixen har börjat krysta igen ...
men hon har inga krafter kvar ..
och hon stöter bort den lilla som har kommit ..
Mamma masserar hennes mage och hjälper till att få fram den som sitter fast där inne ..
det visar sej vara en väldigt stor kattunge ( även den död)
den var abnormt stor för att vara unge .... 
När jag kommer hem på måndagmorgon .. såå  är det fortf lika ..
fast nu är hon helt utslagen hon orkar knappt titta upp på mej

*PANIIIIK*

Blir livrädd att hon också ska stryka med :( *gråter*
Ringer veterinären IGEN, dom tror att det ska vara lungt
men tycker att vi ev ska komma in och röntga om vi misstänker att det
är fler där inne ..
Jag bäddar i ordning lite på golvet brevid Vixen och ska lägga mej och vila en stund
 efter att jag har lämnat Jojje på skolan..
då upptäcker jag att hon har krystat ut nånting som ..
... ja jag vet inte vad man ska kalla det för .. det såg ut som inälvor
så jag och mamma misstänker att det inte var en färdig kissekatt :(
det var bara köttslamsor ..

Jag och Vixen sussar en stund tillsammans ( då accepterar hon den lilla och den tuttar för fullt! =) )
... senare på eftermiddagen kommer det ut ytterligen en till liten .. men den var naturligtvis också död ..

Det här har nog vart den längsta måndagen i HELA mitt jävla liv ..
Men nu verkar allt rulla på fint, Vixen är trött och slut
(vilket man kan förstå efter dom här dagarna )
Lilla Lita (som jag döpte lillen till) verkar repa sej fint =)

MEN på tisdagen .. orkade inte Lita nå mer .. försökte med ALLT men inget gick att göra,
vid 13.20 tiden igår (tisdag) begravde mamma, Lita och hennes småsyskon ute på gården. :(

Igår kväll vågade sej Vixen ner till dom andra katterna ..
hon är Jätte trött och jag ser på henne att hon har ont .. (vilket jag kan förstå att hon har)

Men jag vågar inte andas förns jag vet till 10000000000000000000000% att hon är hel och överlever allt det här!!!
 


  Vixen som liiiten Bäss
 Vixen som lite större =)

 
   


Kommentarer
Postat av: Carro

Meen stackars liten :-( Hoppas hon ,år bättre snart. Usch va hemskt! Tur din mamma är van. saknar er PUSSAR

2009-09-03 @ 13:34:57
URL: http://leiasmamma.blogspot.com
Postat av: Fizen

Tack stumpan.. hon har återhämtat sej rätt fint .. men nojjig är man jue :(

Saknar er som FAN!!! Gick resan hem bra??



PUSS PUSS

2009-09-03 @ 14:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0